Bli samordnare

Bli vår nya samordnare för skyddat boende på Somaya stödjour och gör verklig skillnad!

Ta chansen och bli en del av en viktig och inspirerande arbetsplats som gör verklig skillnad i människors liv varje dag! Vi söker nu en driven, målstyrd och erfaren samordnare för att leda och utveckla vårt skyddat boende för våldsutsatta personer.

 

Somaya stödjour är en ideell förening med över 25 års erfarenhet av att stötta kvinnor och hbtqi-personer med utländsk bakgrund som är utsatta för våld i nära relationer och/eller lever i en hederskontext. Vi är flerspråkiga, HBTQI-certifierade och arbetar mot visionen “för ett samhälle där jämställdhet, jämlikhet och delaktighet är en självklarhet”.

Arbetsuppgifter:

Som samordnare för vår akuta verksamhet ansvarar du för att leda, organisera och kvalitetssäkra det dagliga arbetet kopplat till vårt skyddat boende. Vi har plats för 10 vuxna och medföljande barn.

Du kommer att:

  • Samordna akutinsatser: Det är du som kommer att fatta beslut om, och planera för, nya skyddsplaceringar i våra boenden. Skyddsplaceringar sker på uppdrag av socialtjänsten, och alla som placeras i våra skyddade boenden får tillgång till en egen kvalificerad kontaktperson.
  • Arbetsledning: Du kommer arbetsleda och stödja kontaktpersonerna i deras ärenden för att säkerställa ett högkvalitativt, individanpassat och professionellt stöd till de som bor hos oss.
  • Kvalitetssäkring: Du kommer fortlöpande kvalitetssäkra insatserna vi erbjuder, identifiera behov, anpassa insatser och skapa handlingsplaner utifrån det samt följa upp dokumentation och statistik. Utifrån din kunskap om socialtjänstlagen säkerställer du efterlevnad av rutiner, för att försäkra att genomförandet av insatser håller god kvalité och uppfyller alla krav utifrån relevant lagstiftning.
  • Samverkan med externa parter: Du skapar och upprätthåller goda samarbeten med socialtjänsten som är vår uppdragsgivare samt myndigheter, och andra externa parter. Du kommer också att bidra i arbetet med att förbereda underlag kopplat till offentlig upphandling av skyddat boende.

Kvalifikationer:

  • Är socionom eller har minst en treårig högskoleutbildning inom socialt arbete, vård- och omsorg eller annan likvärdig utbildning.
  • Mycket goda kunskaper om socialtjänstlagen och att arbeta utifrån gällande lagstiftning och praxis.
  • Erfarenhet/kunskap om arbete kopplat till våld i nära relation och/eller hedersrelaterat våld och förtryck
  • Tidigare erfarenhet av arbetsledning
  • Dokumenterad erfarenhet som påvisar god planerings- och initiativförmåga
  • Mycket goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift. Utomeuropeiskt språk är starkt meriterande

Vi värdesätter egenskaper som:

  • Trygg i dig själv och i ditt ledarskap
  • Lösningsfokus och förmåga att fatta snabba beslut
  • Tydlighet i kommunikation och coachande ledarstil
  • Flexibilitet och hög stresstålighet
  • God samarbetsförmåga och driv att upprätthålla god kvalitet i verksamheten och att rycka in och arbeta praktiskt när det behövs

Vad vi erbjuder:

  • En roll där du kan göra en verklig skillnad för särskilt utsatta personer
  • En stödjande och dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor
  • Varierande och utmanande arbetsuppgifter som främjar personlig utveckling och en möjlighet att få bidra till att utveckla vår verksamhet vidare

Anställningsform och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Placering i Stockholm. Innan anställning kommer utdrag ur belastningsregister att begäras. Kvällsarbete kan förekomma vid behov.

Vill du vara en del av vårt team och hjälpa oss att fortsätta göra skillnad? Sök idag och låt oss tillsammans skapa ett tryggare och mer inkluderande samhälle där jämställdhet, jämlikhet och delaktighet är en självklarhet.

Vi ser fram emot din ansökan!

Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Vi är anslutna till Arbetsgivarförbundet Arbetsgivaralliansen och har kollektivavtal. Vi tillämpar förkortad arbetstid, 37,5 timmar i veckan.

 

För information om tjänsten, kontakta verksamhetschef Zenobia Rizvi på mejl eller telefon. zenobia@somaya.se, 073-641 95 78.

Är du den vi söker är du varmt välkommen att skicka ditt CV och personligt brev till ansokan@somaya.se

Ansökningar tas emot fram till 10 april och intervjuer kommer att ske löpande.